Direktlänk till inlägg 28 december 2006

Idag ska jag ut på landet...

Av Hannah - 28 december 2006 12:40

Jaha jag har utvecklat min plan B. Jag har oxå sökt massa fler jobb (bl.a ett på Paypal som är sjukt bra betalt...så det hoppas vi på...) men plan B består ju i att bli Au Pair om allt skiter sig... Jag har hittat en familj som bor på landet nån timme utanför Dublin. De har tre barn som bor hemma, den yngsta är åtta år, sen är det en som är tio och en som är elva och den äldsta är 13 men han är på internatskola. Man får husrum, mat, bil + bensin, mobiltelefon med kredit, och lön på 130 euro i veckan att i princip göra vad man vill med... Jobbet består mest i att köra ungarna hit och dit och att fixa mellanmål efter skolan och skicka dom till skolan på morgonen... inte så jobbigt jämfört med mycketr annat. Sen får man rida hur mycket man vill... både med och utan barnen...Det är jättebra betalt men ett vanligt jobb är ändå fan så mycket bättre... Särskilt det på Paypal... Lucas förklarade att många som är på IBM inte vill jobba för paypal för att de har en del skojiga saker för sig som att ta lite av pengarna folk skickar till politiska organisationer för att de själva har politiska intressen som går emot de politiska organisationernas - tillexempel en viss organisation som det sägs låg bakom en viss stor incident i september för ett gäng år sen... deras pengar kom inte fram när nån försökte skicka det genom paypal... inget nytt på taket... och jag har inga moraliska betänkligheter - just nu måste jag bara tjäna pengar... (man får vara lite suddig kring sånt här med tanke på vissa sorteringsprogramm som letar upp alla som skriver vissa ord... så de skriver vi inte... alla fattar nog ändå)Iallafall så betalar de sina techsupportfolk jättebra och man får jättebra förmåner och bonusar osv.Jag vill oxå tjäna massa pengar så att jag FÖR EN GÅNGS SKULL kan få göra något vettigt med mitt liv och kanske tillochmed kan köpa en och annan sko jag vill ha =)moahahajag känner mig en aning devilishous... =)

 
 
Banditking

Banditking

29 december 2006 00:37

Värsta bra länken du skickade. Störtrolig. Beskriver också rasismen mot skåningar vilket det annars inte talas öppet om... fördjävligt. Internatskola låter läskigt. Puss

http://www.densistehjalten.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 14 november 2008 15:58

(Snart)Nyårs-Quiz: Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja sakert men jag kan inte komma pa nagot specifikt just nu.   Höll du några av dina nyårslöften? Jag lovar aldrig något... men jag sa till Alex att jag alskade honom.   ...

Av Hannah - 28 januari 2008 13:49

http://www.virb.com/tbnproductions/videos/34337      hehe 

Av Hannah - 3 januari 2008 11:21

Traffade alex slakt under julhellgen och han har en av de sotaste bebisar jag sett till kusin... helt sjukt gullig... sprang omkring och bara skrattade - har jag nagonsin varit sadar lycklig?   Jag holl honom lite medans hans mamma tog pa sig ytterk...

Av Hannah - 21 december 2007 11:06

Jag fick flashbacks idag nar jag laste en av Alex dikter om Robin och Goteborg... det var sa lange sedan nu. Jag minns nar vi satt pa distriktsexpiditionen och Alex och Robin sa att ikvall ar det riktiga testet - klarar du en utekvall i Goteborg med...

Av Hannah - 13 december 2007 14:57

Utan inbordes ordning:   Brodet (Ostras olika limpor & polarbrod & Rund & God)Smoret (Mini Latta)Kanelbullar PressbyranB&B (ok det ar ett sjukt sunkhak jag vet, men det var varat sjuka sunkhak... och nan blev knivhuggen i huvudet dar forra helgen... ...

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards