Alla inlägg under december 2007

Av Hannah - 21 december 2007 11:06

Jag fick flashbacks idag nar jag laste en av Alex dikter om Robin och Goteborg... det var sa lange sedan nu.

Jag minns nar vi satt pa distriktsexpiditionen och Alex och Robin sa att ikvall ar det riktiga testet - klarar du en utekvall i Goteborg med oss sa ar du godkand. Det var alltid sa dramatiskt med dom. Men det var kul.

Jag gillar dramatiskt.

Det var omudsmannen, distriktsordforanden och praktikanten och vi diskuterade lampligheten i det i ungefar trettio sekunder och kom fram till att vi struntade i lamplighet just da. 

Vi tog taget upp till Gotet och gick till Café Japan dar Alex snodde nagra atpinnar av bordet bakom och gav dom till mig - da blev gubben i baren skitarg och gapade pa oss for att vi skrattade eller nat. Sen kastade Alex japanmix pa dom pa bordet bakom - det var ju lite onodigt for dom hade ju inte gjort nat ont - men det var roligt!

Sa var det pa den tiden - lite out of control och galet. Och Robin skulle lara mig att boxas och jag slog vad med dom om ifall jag skulle fa plats i en tidningslada utanfor en affar. Det gjorde jag - och vann tva ol :)

Jag drack ol pa den tiden... det gor jag inte nu. Nu dricker jag vin eller groggar. Godare, roligare och kanske lite vuxnare? 

Robin kysste mig pa Roda rummet. Jag sa att det nog var dumt. Sen skrattade vi. 

Alex forsvann med nan brud fran Molndal som hade samma byxor som jag och de hade sex i en trappuppgang horde jag senare... dekadent och dramatiskt... jag gillade inte henne minns jag - hon var sadar tystlaten och timid - allt jag inte ar. Fast sen insag jag att jag inte gillade henne for att jag gillade Alex... men det var flera veckor senare.

Jag och Robin traffade en snubbe som tog med oss pa svartklubb pa Hissingen - Gudfadern var dar och han tyckte att jag var for full och att Robin borde ta hand om mig battre.  Sen trodde vi att de skulle doda oss... eller Robin trodde det - han var ratt paranoid nar han var full ibland. Jag blir bara reckless.

Vi sprang ut darifran och kastade oss in i en taxi som i varsta actionfilmen.  

Hittade Alex nanstans vid Femman och tog taget till Kungsbacka. 

Vi sov i Alex sang - jag fick ligga i mitten. Mellan ombudsmannen och distriktsordforanden lag praktikanten och allt kandes javligt surrealistiskt. Jag funderade pa lampligheten i det innan jag dackade.

Vaknade upp i nagons armhala med den dar kanslan av tomhet galna natter for med sig i efterhand.

Det var lange sen nu. Men ibland saknar jag den tiden.


Man hade ratt att vara galen da - nar man var 18 ar. 


Av Hannah - 13 december 2007 14:57

Utan inbordes ordning:


  • Brodet (Ostras olika limpor & polarbrod & Rund & God)
  • Smoret (Mini Latta)
  • Kanelbullar
  • Pressbyran
  • B&B (ok det ar ett sjukt sunkhak jag vet, men det var varat sjuka sunkhak... och nan blev knivhuggen i huvudet dar forra helgen... spexigt!)
  • Xider
  • Stuvade makaroner
  • Mammas morotsbiffar
  • Mamma & Jenny
  • Julkalendern
  • P3
  • Vastkustbanan (den man aker med taget alltsa)
  • Att forsta byrakratin... fast arligt talat - jag fattade den inte i Sverige heller...


Saker jag inte saknar:


  • Att folk ar sa javla aggressiva nar dom dricker
  • Att folk borjar slass pa dansgolvet istallet for att saga "ursakta"
  • Alla idioter
  • Svenska "karnfamiljer" som skriker pa sina barn pa flygplatsen/tagstationen och andra offentliga platser...



osv...


Igar sprangdes for ovrigt min platttang i handen pa mig... inte sa kul... :P


xxx 

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards