Alla inlägg under augusti 2006

Av Hannah - 30 augusti 2006 23:44

Åh mitt liv kan bara bli bättre från och med när jag flyttar härifrån... Hoppas att jag kan återhämta lite självförtroende och hitta tillbaka till mig själv. Mitt självförtroende har kanske aldrig varit så bra men jag tänker ändra på det.Jag tror alltid att folk umgås med mig i brist på bättre sällskap... jag vet, visst är det patetiskt men jag har faktiskt alltid den där känslan av att vara ett andrahandsval. Och att man skulle föredra vem som helst förutom mig att va med men pga dåligt samvete eller för att man tycker synd om mig så står man ut...ja... det är nu jag vill höra: Men neeeej så eeeeee det ju inteeee. =).Not. Gah! jag e så trött på allt. Det känns som att alla är falska och elaka i mitt liv just nu. (Med alla så menar jag inte exakt ALLA.) En av mina såkallade vänner hittar på saker om mig och andra som hon kastar ur sig från höger till vänster och undviker att prata med mig så jag kan inte fråga varför. Jag är inte arg på henne, bara besviken och jag kan inte lite på henne - och jag hoppas att hon har en jävligt bra ursäkt. Benja går från att vara världens snällaste och inställsammaste ena dagen till att bli ett monster nästa dag och kalla mig för BITCH och allt möjligt.Jag funderar på att skaffa mig en tröja där det står: You call me a bitch- like its a bad thing.och sen ska det nog vara Hello Kitty som bakgrund... eller nåt...Whateva biatch.Jag har så tråkigt. Går i tankar om Irland. Kanske skulle åka lite tidigare och hälsa på lite folk i Dublin innan jag ska till familjen jag ska bo hos... maybe... men jag har inga dinero och ännu mindre euro så jag hoppas att jag kan bli bjuden på lite mat och annat nödvändigt så som alkohol eller oboy av snälla människor... Någon som känner sig träffad? =)Jag vill hälsa på en del människor innan jag åker också. I Skåneområdet. Hade varit perfekt med en go fest med alla gamla sköna U.V människor som jag inte träffat på hundra år - känns det som. Inte för att de bryr sig. De har gått vidare åt andra håll medan jag står kvar på noll efter 2 års isolering från världen. Jag har varit en idiot. Förlåt. Förlåt för att jag lät mig hjärntvättas Förlåt för att jag slutade vara mig självFörlåt för att jag inte hörde av migFörlåt för att vi glömde varandraFörlåt för att jag blivit tråkigFörlåt för att jag säger förlåtNu är det slut med det.Världen. Här kommer jag.The biatch is back.

Av Hannah - 29 augusti 2006 22:59

Killen är ju helt jävla blåst.Han har verkligen noll självkännedom och extremt dåligt självförtroende. Han tror verkligen att det inte beror på honom att vårt förhållande inte fungerade... Hur kan man vara så verklighetsfrånvänd?Hur kan man förstå så lite och lyssna så illa att man inte förstår?Jag tycker verkligen att jag varit jävligt tydlig och att jag har försökt allt jag kan med alla medel jag har ...han har inte gjort ett skit för att få detta att fungera.Varför vill han att jag bor kvar här? Whats the deal?Jag flyttar nästa vecka och jag orkar verkligen inte packa och fixa och snacka med Benja om allt och ordna med allt men jag måste.

Av Hannah - 26 augusti 2006 17:06

Igår åt vi tårta med blåbär på. Det var min födelsedag. Min släkt kom och åt och pratade högt i munnen på varandra from time to time... Jag öppnade presenter och blev glad och såg förhoppningsvis glad ut oxå. =)Fick blommor och växter (som troligtvis kommer dö inom en snar framtid - det är nåt med luften i vår lägenhet... eler nåt)Choklad som jag snart ätit upp med tanke på mitt tillstånd... NEJ för guds skull jag är INTE gravid jag har bara äntligen blivit rökfri och helt plötsligt är choklad mycket godare än innan. Jag är nu även stolt ägare till en Hello Kitty väska och en Hello Kitty nyckelring... =) (Jag samlar på Hello Kitty saker) av Jenny och Michael.Och jag fick en helt underbar kjol som jag hade spanat in i La redoute katalogen =) + 300 kr att handla kläder för av Mamma och 100 av mormor till whateva och Morfar och Pappa bidrog till mitt körkort med pengar på sparkontot. Och jag fick ett fotbad av Benja som gjorde mig helt matt i hela benen igårkväll. All is good!Nu ska jag baka kladdkaka för jag har varit sugen på det sen i förrgår när jag bakade tårtbottnen och Emma fick mig att tänka på kladdkaka... så ...choklad: here I come.

Av Hannah - 21 augusti 2006 16:58

I morse klockan nio ringde en som heter Peter från Sko Stop på Stenalyckan och ville intervjua mig kl 13.30 för jobb i 2 veckor. Javisst sa jag. Åkte dit och fick jobbet (såklart) en projektanställning i två veckor för "tillfällig arbetsanhopning". Helt ok med mig. Sen gick vi och käkade på MAX, potatisgratäng, bönsallad och en chokladmilkshake, mmmmmmm! supergott. På vägen hem hämtade jag min cykel hos Sara och Dan och sen åkte jag förbi Hemköp och hämtade ut mina linser som jag i ett svagt ögonblick beställde på internet... riktigt jäkla dumt av mig eftersom att jag typ är pank nu men det ska bli kul att se hur jag ser ut i bruna ögon =)Jag fyller 23 på fredag. Den 25 augusti. Hoppas på lite tillskott i kassan då... Verkligen! För jag är beroende av det.Sen blir det packa grejer och köra iväg möbler till magasinering och så ska jag bo hos mamma en månad ungefär... lite till kanske och TA KÖRKORTET!Prioriteringslista:1 Ta körkort (plugga teori och övningsköra)2 Jobba/praktisera - dra in cash iallafall.3 Tvätta alla mina kläder, handdukar och sånt.4 Packa grejer mina grejer.5 Magasinera mina möbler.6 Allt annat.Nu ska jag på teorikurs.Puss.(jag längtar:)

Av Hannah - 18 augusti 2006 12:14

Dagens:Åkomma - chestpainsKläder - Svart hatt, vit/lila/brun mönstrad klänning, grå tajs, grå stickad tröja och svarta stövlar.Äckel: Klara har spytt på reklamen under dörren (orkar inte göra något åt det)Ledsen: Vet inte varför - jag ville ju det här?Insikt: They are all mentalFramgång: Fick mitt betyg på papper idag från högskolan. VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG VG !!!!! =)Teve: Discovery channel. Lärde mig precis en massa om åskoväder. Ungefär 1000 människor dör varje år av att de blir träffade av blixten. Önskan: Att jag blir lite apatisk så jag slipper lägga en massa pengar på vattenfast mascara.Idiot: Benja. Jag är det bästa som hänt honom och han kastade bort det. (om jag intalar mig själv att jag är bra hela tiden så återfår jag kanske lite självförtroende)Ser fram emot: Ikväll. Ska ha tjejkväll (dricka och titta på Britney videos och kanske dansa lite sen) med Emma och Sara och få se Saras nya lilla kattunge =)Saknar: Miramis - min älskade kisse som lämnade mig kvar. Önskar att jag kunde gosa in mig i hennes päls just nu och höra hur hon spinner. jaha nu börjar jag lipa igenså jävla patetisk man känner sig ibland.Nu ska jag gå in till stan och köpa mascara, alkohol och nya skor om jag hittar några och så ska jag hämta ett paket (och betala för det) på posten. Jag blir shopaholic när jag är ledsen. Tragik.

Av Hannah - 17 augusti 2006 19:42

Idag har jag skurat bort svartmögel ifrån fogarna i kaklet på duscharna på vandrarhemmet med Svinto. Svinto är bra men man får ont i fingrarna. Är helt uttorkad och har ont i naglarna (?) visste inte ens att man kunde ha ont i naglarna.Sen fikade jag och Bella - det var trevligt som det alltid är med Bella. Go tjej =)När vi cyklade hem så öppnade himlen sig plötsligt och vräkte ut det mest extrema ösregn jag sett på länge. Det var helt sjukt. Översvämmning på gatan och trottoaren utanför affären där vi sökte lite skydd. Ska gå och lämna tillbaka en kursbok jag lånade av en tjej på jöken-kursen i våras strax... det regnar fortfarande men det är väl bara att bita ihop.Tar med mig hundskrället oxå så hon blir blöt och luktar äckligt surt resten av kvällen. Sen tänker jag krypa upp i soffan med en kopp kamomillthe + kardemummabullar och glo på teve resten av kvällen. Mysigt. Förutom att jag är ensam och det känns jävligt kyligt känslomässigt nu. Benja är inte kär i mig längre... jag fattade det för länge sen men han förstod det först häromdan och sa det igår. Det gjorde väldigt ont att höra. Känner mig halv. Märkligt egentligen. Vet inte riktigt vad jag känner eller tycker. Känns som om vi befinner oss i ett konstigt mellanstadie där vi varken gjort slut eller är ihop... det tär på mig. Och det värsta är att jag inte vet var jag ska ta vägen. Visst jag skulle kunna bo hos mamma ett tag men jag vet inte om vi överlever det. Jag tror jag skulle strypa henne efter 24 timmar. Eller iallafall vilja göra det. Jag vet inte vilket som är värst. Behöver tid för eftertanke och lugn och ro. Detta är inte rätt ställe.Vart ska jag gå?

Av Hannah - 16 augusti 2006 12:58

Ja nu sitter man här med färg i håret igen och Benja spelar gitarr i bakgrunden, jag har lärt mig att stänga av nu... att inte höra det fast han sitter där och skrålar. Allt han gör irriterar mig just nu. Måste ut och festa med tjejerna snart annars dör jag.Men åter till hårfärgen, köpte den på hemköp igår och det var en annan tjej som ställde sig jämte mig och tittade på hårfärgerna och plötsligt frågade hon mig: Är du bra på sånt här med färg och så??? (jag tänkte säga njaeee, jag har färgat håret mycket men det handlar nog mest om att jag vågar - inte att jag kan mer än nån annan. Men jag hann inte svara...) Sen började hon dividera om ifall färgen blev mörkare än på paketet eller inte... kände mig snarare som bollplank än smakråd... Det enda jag sa var: Det blir säkert bra... sen gick hon. Kände mig helt överkörd... hon pratade tillochmed snabbare än mig. Hoppas det blev fint.Dagens:Sugen på: choklad & ciggaretterIrriterad på: BenjaLedsen för: Att jag fick sparken från jobbetLyssnar på: Ofriviligt på Benjas gitarrspelandeKläder: Vinröda mjukisbyxor och svart linneHändelse: Gå och träna kl 18.00Pluggande: Om bilenNemi har rätt taktik:

Av Hannah - 15 augusti 2006 10:16

Jävla fucking idioter! gaaaaah jag kan inte ens försöka förklara grejen här. Jag förstår det knappt själv, Basem bara fick ett jävla ryck och sa att det var min sista dag och att jag skulle gå hem. Typ för att jag trodde att de skulle betala mig för de timmar som jag provjobbat oxå. Men det ville han tydligen inte - istället för att säga det så bara sparkar han mig. Och sen skrek han på Mohammed på arabiska (jag förstår inte arabiska) om något och sen bara gick han. Ingen förklaring. Ingenting! Fan jävla satans idiot! Och sen kommer man hem - till nästa idiot...Alla män är utvecklingsstörda, de är idioter allihop.Jag ska bli lesbisk på heltid.GAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards