Alla inlägg den 8 augusti 2006

Av Hannah - 8 augusti 2006 23:32

Såg Beck filmen Skarpt läge precis, handlar om kvinnomisshandel, passande med tanke på vad en vän till mig precis har gått igenom. Tack och lov så har de gjort slut nu men jag var riktigt orolig för henne ett tag. I filmen så framställer de den där känslan så bra, av att det är så spänd stämning. Att kvinnan tassar på tå och ber om ursäkt för minsta andetag. Det är vidrigt och mannen är så äckligt manipulativ och vidrig. Jag mår illa av sådana äckliga svin som misshandlar sina nära och kära(?) psykiskt och fysiskt. Iallafall så skildrar filmen det väldigt realistiskt men sminket var uruselt, blåmärkena såg ut som ögonskugga, det störde mig lite... men man ska inte vara perfektionist när man går på bio. Jag är en sån där som alla hatar att sitta jämte för jag kan inte låta bli att kommentera grejer som stör. T.ex när de klipper mellan två kameravinklar och i den ena har tjejen håret bakom örat och i den andra har hon det inte. Åh, vad irriterande det är. Tänker dom inte på sånt???I Titanic är det extremt många missar, exempel; Det hänger bl.a en tavla (Picasso) som inte ens hade målats än, på en vägg. En tavla som fortfarande finns - i nutid - på land...! Megatabbe! Jag borde vara portad från Biografer för jag kan verkligen inte hålla käften när jag ser sånt. Ingen annan verkar märka det. Är det bara jag??? Är det en sjukdom?Okej det var ett sidospår, det jag skulle säga var: Se den nya Beckfilmen. Den är bra.

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards