Direktlänk till inlägg 20 december 2006

Baile Atha Cliath

Av Hannah - 20 december 2006 02:01

Baile Atha Cliath = Dublin på irländska...Jag är framme... jag hade sjukt lång väntan på göteborg city airport men den här dagboken ska inte handla om det - det kan man läsa mer om på www.resdagboken.se på min sida. Jag heter hannahklang i ett ord där...Den här dagboken ska handla om shopping... alla som inte är intresserade av shopping kan lika gärna sluta läsa här och hoppa ner till avsnittet om pannkakorna osv...Jag är ett shopaholic-offer... jag har inte handlat något extremt som jag inte behövde just idag men Penneys är en butik som typ e asbillig... typ: assnyggt skärp: 2 euro (ca 20 spänn)Som tur var så var det för stort precis som alla andra skärp jag vill ha, min midja är väl inte sådär jättestor.Snyggsnygga hookerheels som jag vill ha... 12 euro, tyvärr bara i strl 36 och i strl transvestit... fast ändå tur med tanke på min ekonomi...Jag bara lääängtar tills jag ska få ett riktigt jobb och tjäna goa pengar som jag kan spendera... =)Ska ju spara lite oxå såklart men först och främst ska jag fan ha nya kläder... Har inte handlat nya kläder eller skor på hur länge som helst...Med tanke på min dåliga karaktär bad jag Lucas och hans märkliga vän med mustaschen följa med... (mustaschen ser ut som en gubbe i 40 årsåldern men är bara 21 år gammal och har underlig humor som ingen förstår men han är glad ändå) Jag har träffat en hel del muppar i mitt liv... ja herregud bara i ung vänster fanns det ju oräkneliga antal av den sorten... så jag är inte ovan men han var väldigt underlig...iaf så bad jag dom förlja med med tanken att de skulle sucka och vara uttråkade på att vara i affärer med mig men det funkade inte så bra... de verkade nästan ha roligt... iaf Lucas som tydligen gillar skor (!)Jag har handlat:3 par trosor (leopard mönstrade hipsters i mesh och med svart spets, svarta hipsters i mesh med små prickar i tyget och ett par mörkblåa hipsters med svart spets i kanterna)Ett vitt linne med svarta prickar Superduper snygga örhängenVärmeljusSminkborttagning - peeling - duschtvålSen inhandlade jag även konstig äcklig mjölk (i plastdunk) och socker och sen gick vi hem och stekte pannkakor. Det hade en underlig bismak (antagligen från mjölken eller margarinet) men smakade rätt gott med mycket socker. så idag har jag ätit. =)Har en stark känsla av att jag kommer tappa en del vikt den första tiden här... finns inte mycket jag tycker om men till min stora lycka hittade jag ett paket minilätta i kylskåpet som kanske räcker i typ en eller två veckoer framåt... Annelie ska snällt nog köpa med sig mera tillbaka när hon kommer hem efter julfirande i Sverige. Hon ska även köpa med sig Oboy som sjukt nog inte finns här - så att jag slipper självdö... Vet inte mer om jobb än och har inte träffat så mycket folk men imorgon ska vi dricka vin och ha det gött här hemma och förhoppningsvis får jag träffa lite fler folk då. =)Snart är det jul och vi överväger att inhandla en fiberoptikjulgran... som byter färg hela tiden... vet inte vart vi ska hitta en bara men det löser sig nog. Jag ska iallafall köpa doftljus imorgon och försöka mig på att städa lite eftersom folk kommer hit imorgon. Här e inte jätterent men jag e inte så picky så det är lugnt. Bara det ser okej ut... och toaletten är ren... det är viktigt. Så den har jag städat lite idag.Jag saknar min Emmalove och är exited för hennes trip till Thailand... hade varit nåt om man kunde spara så mycket att man kan joina henne för lite rundresande senare nästa år. Men det får tiden utvisa.Nedan får man se ett smakprov på hur sjukt heta vi var i lördags... Twins, biatches and lovers =) Kan det bli bättre?Nu e det dags för lite invigning av nya skönhetsprodukter och sömn.Sov dögott under mitt kingsize-täcke(!) som jag hade dubbelt på mig inatt... det ska bli skönt att krypa ner nu. Sleep tight.

 
 
Banditking

Banditking

20 december 2006 22:08

Hej darling, min ekonomi tillåter inte Dublin just nu. Men jag har alltid vilja åka dit så isåfall har jag ännu en anledning nu. Får ju en egen guide :) Puss på dig

http://www.densistehjalten.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 14 november 2008 15:58

(Snart)Nyårs-Quiz: Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja sakert men jag kan inte komma pa nagot specifikt just nu.   Höll du några av dina nyårslöften? Jag lovar aldrig något... men jag sa till Alex att jag alskade honom.   ...

Av Hannah - 28 januari 2008 13:49

http://www.virb.com/tbnproductions/videos/34337      hehe 

Av Hannah - 3 januari 2008 11:21

Traffade alex slakt under julhellgen och han har en av de sotaste bebisar jag sett till kusin... helt sjukt gullig... sprang omkring och bara skrattade - har jag nagonsin varit sadar lycklig?   Jag holl honom lite medans hans mamma tog pa sig ytterk...

Av Hannah - 21 december 2007 11:06

Jag fick flashbacks idag nar jag laste en av Alex dikter om Robin och Goteborg... det var sa lange sedan nu. Jag minns nar vi satt pa distriktsexpiditionen och Alex och Robin sa att ikvall ar det riktiga testet - klarar du en utekvall i Goteborg med...

Av Hannah - 13 december 2007 14:57

Utan inbordes ordning:   Brodet (Ostras olika limpor & polarbrod & Rund & God)Smoret (Mini Latta)Kanelbullar PressbyranB&B (ok det ar ett sjukt sunkhak jag vet, men det var varat sjuka sunkhak... och nan blev knivhuggen i huvudet dar forra helgen... ...

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards