Direktlänk till inlägg 2 december 2006

Om överklass och bussar

Av Hannah - 2 december 2006 21:56

Vi börjar med överklass... Herregud säger jag bara!Idag skulle jag hämta min syrra på stationen... åkte buss till stan. Skulle byta buss på österskans och sprang till hållplatsen eftersom det ösregnade... Där står en tant/dam och när jag kommer in i busskuren så frustar jag till lite sådär som man brukar göra när det är kallt och man är blöt i nacken ni vet... Hon säger nåt om vädret sådär som man gör när man träffar nån i en busskur en regnig dag... Och jag håller med om att det regnar och lägger till att det är typiskt den här stan att det ska blåsa från precis alla håll samtidigt oxå... Damen berättar att hon är ifrån Stockholm (vilket jag redan gissat eftersom hon pratar som ett äkta överklassvåp - med alla suckar och jaaaaaan på rätt ställen) Hon säger att hon är sååå förvånad över vädret... jaaaa hon har ju varit här i Halmstad väääldigt mycket förut men bara på sommaren... Nu har vi ju flyttat hit dååå... ja (suck) jag hade aldrig trott att det kunde bli snööö här nere... nääääeee - jaaa på vintern åker vi ju till rivieran och jaaaa vi kom ju precis hem från en weekend i paris... (vid det här laget har hon verkligen fått upp farten och jag känner hur ett stilla illamående börjar lägga sig till rätta i magen - hur ska jag ta mig ur det här? Jag skulle aldrig ha uppmuntrat henne...)Hoppar på bussen när den kommer och sitter en aning chockskadad och bara stirrar rätt fram... hon maler på om att shoppingen är så bra i Paris och (suck) jaaa jag måste ju bara åka dit på våååren... jaaaa vi kände ju att vi bara måste komma iväg ett tag... osv...Tillslut var vi framme och hon försvann in på stationen...Jag brukar bli åk-sjuk ibland när jag åker buss...det blev jag inte idag...Jag blev klass-sjuk.

 
 
M.

M.

4 december 2006 18:00

Jag har aldrig tvekat över min klasstillhörighet. Grubblerierna har i stället kretsat om vad jag skall göra med vetskapen om den. Som konstnär måste man passa sig för att bli progg. Kampen måste anas lagon precis under ytan, annars blir den just...ytlig. Neil Young är jävligt bra på det där. Och det finns några till. Vi får ju gå ut och ta en stout innan du åker till Irland. Kram

http://www.myspace.com/sweunmarked

 
M.

M.

4 december 2006 19:05

Ja för fan. Jag tjänar så bra som student... Nä, men det kan jag väl göra. Skicka ditt mobilnummer till min mail, för jag har ingen msn. (inget internet hemma) unmarked2@hotmail.com

http://www.malmstedt.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 14 november 2008 15:58

(Snart)Nyårs-Quiz: Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja sakert men jag kan inte komma pa nagot specifikt just nu.   Höll du några av dina nyårslöften? Jag lovar aldrig något... men jag sa till Alex att jag alskade honom.   ...

Av Hannah - 28 januari 2008 13:49

http://www.virb.com/tbnproductions/videos/34337      hehe 

Av Hannah - 3 januari 2008 11:21

Traffade alex slakt under julhellgen och han har en av de sotaste bebisar jag sett till kusin... helt sjukt gullig... sprang omkring och bara skrattade - har jag nagonsin varit sadar lycklig?   Jag holl honom lite medans hans mamma tog pa sig ytterk...

Av Hannah - 21 december 2007 11:06

Jag fick flashbacks idag nar jag laste en av Alex dikter om Robin och Goteborg... det var sa lange sedan nu. Jag minns nar vi satt pa distriktsexpiditionen och Alex och Robin sa att ikvall ar det riktiga testet - klarar du en utekvall i Goteborg med...

Av Hannah - 13 december 2007 14:57

Utan inbordes ordning:   Brodet (Ostras olika limpor & polarbrod & Rund & God)Smoret (Mini Latta)Kanelbullar PressbyranB&B (ok det ar ett sjukt sunkhak jag vet, men det var varat sjuka sunkhak... och nan blev knivhuggen i huvudet dar forra helgen... ...

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards