Direktlänk till inlägg 23 februari 2007

Om en tokig italienare och en bra dag...

Av Hannah - 23 februari 2007 00:35

Jag är lite friskare men har fortfarande en helt sjuk hosta... den ger sig inte...Den här dagen började med att jag nästan blev påkörd av en galen italienare i BMW. Jag gick precis jämte trottoaren och han hade hur mycket plats som helst och jag var på väg över gatan. Han tutade samtidigt som han körde en millimeter från mitt ben så jag skuttade åt sidan och precis undvek att bli påkörd... Jag blev såklart asförbannad och jag gjorde ett visst handtecken åt honom...Komiskt nog (eftersom han hade så bråttom) så måste han stanna bara några meter längre fram för det är bilkö (som vanligt) så jag går förbi honom och när jag slår ut med armarna mot honom som typ: "vad håller du på med?" så rullar han ner rutan och borjar skrika åt mig "WHAT THE FUCK ARE YOU DOING WALKING IN THE MITTLE OFF THE ROAD?!" (det gjorde jag ju uppenbarligen inte visserligen men men) Jag skriker tillbaka: "WHAT THE FUCK ARE YOU DOING ALMOST RUNNING ME OVER YOU FUCKING IDIOT?! sen fortsätter han att skrika på italienska men jag bara gjorde fuck you åt honom igen och fortsatte gå... förbi honom... för han kom fortfarande ingenstans och min buss stod lämpligt nog på bus stoppet och väntade fint på mig =)Så dagen började inte helt bra men den blev bara bättre sen. Läste en viss blogg och en viss text av en viss väldigt duktig författare som verkligen gjorde hela min dag och ändrade mycket av mina tankar i en positiv riktning, ibland lyckas folk helt otippat trycka på exakt rätt knappar vid exakt rätt tillfälle.På tal om bra folk har jag haft jättekul ikväll med Linus på linjen. Vi promenerade omkring upp på Grafton street först - in på HMV som vanligt och glodde på alla skivor vi vill ha men inte har råd med (för cd skivor är så sjukt dyra här) och sen gick vi och fikade på ett ställe i Temple Bar som var helt ok men dyrt. Det är varmt som en kväll i sena augusti här...Jag skrattade så jag fick kramp i kinderna (som vanligt) vi har samma störda humor. Småländsk dialekt är jävligt rolig faktiskt. Särskilt att härma, hehe...Jag har läst om allt snökaos därhemma och jag kan ju säga att jag verkligen INTE ser fram emot att komma hem till den vidriga bitande kylan. Men ett och annat snöbollskrig kan jag nog tänka mig, moahaha...... om det finns ett varmt bad, en varm säng och en varm choklad som väntar på mig sen efteråt då off course...Nu ska jag gå och lägga mig i min goa säng så fort jag har sorterat min tvätt. Tur att man slutar tidigt imorrn, ska skynda mig hem så fort jag har löst in min lönecheck, slänga in tvätt och sova en timme, sen ska vi försöka städa lyan och sen ska jag kanske på bio (the number 23 har premiär) eller så sticker jag kanske till Pravda eller nåt. Måste försöka hitta på något kul för att fira min första lön (som visserligen är ganska dålig tack vare emergency taxes men det får jag tillbaka på nästa lön)Jag vet inte exakt vad som har hänt menPlötsligt känns allt så lätt...Fjäderlätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 14 november 2008 15:58

(Snart)Nyårs-Quiz: Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja sakert men jag kan inte komma pa nagot specifikt just nu.   Höll du några av dina nyårslöften? Jag lovar aldrig något... men jag sa till Alex att jag alskade honom.   ...

Av Hannah - 28 januari 2008 13:49

http://www.virb.com/tbnproductions/videos/34337      hehe 

Av Hannah - 3 januari 2008 11:21

Traffade alex slakt under julhellgen och han har en av de sotaste bebisar jag sett till kusin... helt sjukt gullig... sprang omkring och bara skrattade - har jag nagonsin varit sadar lycklig?   Jag holl honom lite medans hans mamma tog pa sig ytterk...

Av Hannah - 21 december 2007 11:06

Jag fick flashbacks idag nar jag laste en av Alex dikter om Robin och Goteborg... det var sa lange sedan nu. Jag minns nar vi satt pa distriktsexpiditionen och Alex och Robin sa att ikvall ar det riktiga testet - klarar du en utekvall i Goteborg med...

Av Hannah - 13 december 2007 14:57

Utan inbordes ordning:   Brodet (Ostras olika limpor & polarbrod & Rund & God)Smoret (Mini Latta)Kanelbullar PressbyranB&B (ok det ar ett sjukt sunkhak jag vet, men det var varat sjuka sunkhak... och nan blev knivhuggen i huvudet dar forra helgen... ...

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards