Alla inlägg den 6 oktober 2006

Av Hannah - 6 oktober 2006 19:52

19:34 herreguuud vad trött man kan bli av att jobba heltid en hel vecka... hade glömt det! Jag är helt slutkörd! Ska titta på Idol och Hey Baberiba som har säsongspremiär. Sen ska jag sooova och imorgon ska jag sova hur länge om helst. Tills jag vaknar av mig själv och har liggsår typ... Idag presenterade Faschist Reinfeldt sin nya regering - och Carl Bildt är ny utrikesminister... hur ska detta gå? Har bara en låt på hjärnan: Citat Björn Afzelius: "Mikael Wiehe anser att denna sång avgjorde riksdagsvalet 1985 till socialdemokraternas favör. Även om det är överdrivet blev den de unga svenska arbetarnas allsånglåt under vår sommarturné i folkparkerna, och därefter deras kampsång under valrörelsen. Olof Palme var ytterst belåten när Mikael och jag spelade sången för honom i Visby, och moderatledaren Ulf Adelsohn sa i ett radioprogram att han personligen skulle döda mej. Han visste då inte att han låg ute i sänding..." Svarta Gänget: Då var dom kompis med fascisterna. Då var dom bundis med nazisterna. Då var dom bästis med rasisterna. Då var dom ett med falangisterna. Det var då, det var länge sen. Men nu står samma Svarta Gäng och har häng på ministertaburetterna igen! Nu har dom putsat upp fasaderna. Nu ser dom ut som demokraterna. Nu går dom själva ut på gatorna. Nu vill dom kallas "Moderaterna". Det är bluff! Det är samma gäng! Om igen samma Svarta Gäng! Jajjamän, det är samma gamla mörkermän! Infiltrationerna i skolan ger ekon från en annan tid; Förr var det skinnbyxor och kjolar, nu är det nätstrumpor och prydliga små sneda luggar! Sen kan du glömma allt du trodde på! Sen kan du stå bredvid och titta på! Sen kan du skåda deras öppna hån! Sen kan du stå där som ett jävla fån! Du är noll, dom är överklass! Dom är troll, dom snor åt sej allt! Du är såld om det gamla Svarta Gänget får en chans!

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards