Alla inlägg den 3 januari 2007

Av Hannah - 3 januari 2007 21:48

Japp jag har alltså hälsat på familjen och sovit där över natten... Det var helt underbart område och husen var som tagna ur Ronja rövardotter blandat med vita huset blandat med sagan om ringen natur...Helt sjukt trevliga Djurinventeringen gav ca tio - femton hästar (inklusive barnens ponnys och en häst "för mig" enligt Gavin?) två hundar (en sån där sjukt stor irländsk varghund och en liten prickig och kompakt vägkorsning), sex katter - varav två är kattungar, ca fem ekorrar - en del av dom kan ha varit samma dock (de rör sig väldigt snabbt) så jag är inte helt säker på den siffran.Sedan har vi ju barnen... en flicka - 8 år, tre pojkar - 10,11 och tretton år. Den äldsta (13-åringen) är dock på internatskola och Pappan som jobbar med media och investeringar typ... lite this and that... vilket lät suspekt... Lucas misstänker att han är maffioso men jag är tveksam...Mamman har jobbat som journalist men har varit hemma med barnen - trots att hon har haft Au Pairer i tretton år - fråga mig inte varför...De har humor och är lättsamma människor med stort hästintresse och barnen verkar helt normala lagom artiga och trevliga samtidigt som de åkte heelys inomhus (heelys = sånna där gympaskor med hjul baktill så att man kan både springa, gå och åka fram...) så dom verkar inte helt strikta och stränga eller så heller... normala helt enkeltDe är inte praktiserande katoliker så även om de fortfarande är katoliker verkar dom hellugna... och absolut inga galningar...Så efter lite bollande med Mamma och smsande med vänner här i Dublin bestämde jag mig för att bli deras Au Pair. =)Så: slutsats: På söndag flyttar jag till Julianstown (eller lite utanför) och börjar som Au Pair hos dom... Det ligger ungefär 1 timme och tjugo minuter norr om Dublin med buss... bara 45 minuter - 1 timme med bil. (beroende på trafik) Min nya adress borde bli: Hannah Klangco/ Orlaith DuffyKilsharvan HouseBellewstownCo.MeathNummer kan man få senare...Men nu vet ni vad som händer och var jag kommer att vara och vad jag kommer göra...Det är skitläskigt men jättespännande...oh ja just det, sa jag att jag får en bil att köra omkring mig själv och barnen i?hehe leftsidetraffic here I come...Nä ni kan vara lugna - jag får lektioner av Orlaith eller Gavin innan de låter mig köra nånstans med deras barn ;)don´t you worry.Imorgon ska jag på bio med min nya kompis smålänningen Linus och nu ska jag sova för jag kunde inte få en blund i ögonen inatt eftersom jag var i ett nytt hus och det dessutom är fullmåne... Har ofta svårt att sova då av någon anledning...Jag är so exited och tänker på irländskt bruten engelska för jag pratade det hela kvällen igår...whiii... det här kommer bli så himmmmmla kul... jag lägger upp lite foton men det kommer fler så småningom of course... =)See ya.PS: Foton finns att beskåda på resdagboken... orkar inte lägga upp dom här oxå varje gång... men ett tyket foto kan ni få... moahaha... eller nåt åt det hållet...

Presentation

Omröstning

Dublin:
 South side
 North side

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards